|
|
|
|
Projecten |
|
|
Overzicht |
|
|
DINTEC kan u helpen uw
projectplannen op te stellen, te justificeren en te realiseren.
Projectplannen dienen als basis voor verbeteringstrajecten. Het maken van
projectplannen op het gebied van beheer en gebruik van documenten en
informatie zijn voor organisaties complexe aangelegenheden.
De complexiteit van deze projectplannen ligt op verschillende vlakken:
| |
|
  |
Softwarepakketkeuze en implementatie: er is een enorme verscheidenheid aan
software pakketten, waartussen een groot verschil van functionaliteit bestaat.
U wordt geconfronteerd een keuze te maken tussen leverancier, functionaliteit
en gebruikte technieken van het software pakket en allerlei financiële zaken.
Naast deze keuzes heeft u te maken met de customizing van het software pakket
bij de installatie ervan, vanwege de specifieke wensen en behoeften van uw
organisatie. Een verkeerde pakketkeuze, dan wel de inrichting daarvan, kunnen
kostbare gevolgen hebben voor een organisatie. DINTEC heeft ruime ervaring in
het maken van goed onderbouwde en leverancier onafhankelijke projectplannen,
die als basis dienen voor zowel de pakketselectie als de implementatie
daarvan. |
  |
De organisatorische aspecten: deze zijn minstens zo belangrijk, zo niet
belangrijker en niet alleen omdat uw gebruikers uiteindelijk met de nieuwe
oplossing moeten werken. Een belangrijk deel van de justificatie voor het
verbeteringstraject komt voort uit de organisatorische aspecten. Er moet in
kaart gebracht worden wie met de informatie gaat werken en de wijze waarop.
Dat zijn veelal mensen uit verschillende disciplines of vakgebieden die anders
moeten gaan samenwerken. Ook gaat het om meerdere typen gebruikers, die elk
hun eigen werkwijze en wensen hebben. Een verkeerde insteek leidt tot
langdurige projectimplementaties of een implementatie met een suboptimaal
rendement. In beide gevallen levert dat een verlies van tijd en/of geld op.
Een projectplan opgesteld door DINTEC is een basis voor de justificatie van
het project en beschrijft concreet de organisatorische aspecten. |
  |
Het aspect duurzaamheid: digitaal en duurzaam gaan helaas niet altijd samen,
immers zowel de bestandsformaten als de apparatuur als de software zijn aan
een constante verandering onderhevig (en daarbij lang niet altijd compatibel
met voorgaande oplossingen). Bij een veranderingstraject is het kiezen van een
duurzame implementatie een belangrijk aspect, omdat u uw digitale informatie
ook nog in de nabije toekomst vind- en leesbaar ter beschikking wilt hebben.
DINTEC helpt u niet alleen uw keuzes te baseren op de meest gebruikte
industrienormen, maar tevens hoe u deze duurzaamheid kunt managen. |
  |
Andere externe factoren, zoals de toenemende en steeds stringentere wetgeving
en richtlijnen op het gebied van documentbeheer (lokaal, nationaal en
Europees) zijn bepalende factoren waar een organisatie rekening mee moet
houden. Dit is een vanzelfsprekend onderwerp in een projectplan opgesteld door
DINTEC. |
|
|
Samenvattend: DINTEC heeft een
ruime ervaring met het opstellen en justificeren van projectplannen en het
presenteren daarvan aan het management.
Tevens kan DINTEC separate diensten leveren voor het opzetten en uitvoeren van
de projectmanagement activiteiten van een project.
Wilt u concrete informatie over deze dienst, neem dan contact
op met DINTEC.
|
|
|
|
|